Islamic Widget

Sunday, July 24, 2011

masuk benih lagi....

akhir ye smpat lg untuk aku update blog lagi skali....kali ni aku nak cter sal ambik menambah benih lagi...pada jumaat yang lepas pada 22/7/2011 aku telah berbincang gan adik aku untuk menambah benih puyuh yang baru.ni di sebabkan setelah mengira benih yang ari 2 mngkin akan ckup umur pada awal puase jadi untuk memperolehi puyuh pada dekat2 nak raya maka aku telah pun membeli benih puyuh yang baru sebanyak 300 ekor.harap benih kali ni pun akan terus menjadi...Amin.....

ni aku de lah letakkan ckit gmbar yang aku ambik ari 2....

ni tempat mane anak2 benih yang baru bakal di letakkan.lampu mesti di pasang terlebih dulu sekurang-kurang ye 1 jam sebelum masuk biar suhu yang di perolehi sesuai untuk anak benih.








 anak2 benih di lepaskan di tempat ye....







Anak puyuh yang dah di lepaskan...wah gah seronok.....=)


NI gambar burun puyuh yang ari 2 beli...kire 2nd lah ni dah umur 2 mnggu dah..
 ok lah sampai sni je lah.arap burung2 puyuh ye dapat membesar.mnx2 smu 700 jadi besar dan sihat....k salam...

No comments:

Post a Comment