Islamic Widget

Friday, July 1, 2011

puyuh.....=)

puyuh....sape x kenal pada puyuh...lebih2 lagi puyuh goreng tepung...wah sedap ye.lapo lah plak rase ye....hehe..terlebih plak....oleh sebab teringat je pada ;puyuh goreng tersebut aku telah merancang untuk membela puyuh.setelah seminggu lebih membuat kajian tentang membela puyuh serta nasihat daripada pakcik aku sndiri yang penah membela puyuh.akhirnya aku mengambil tindakan nekad untuk membeli anak puyuh dengan bermodalkan duit hasil daripada jual kebab di hostel dan sumbangan adik beradik...

tanggal 3/6/2011 akhirnya aku telah pun membeli  anak burung puyuh sebanyak 100 ekor...mula2 peh mmg semangat btol ble anak puyuh ye di letakkan di dalam sangkar die berlari dalam sngkar.... ni de ckit gmbr aku ambik ari 2..



ni puyuh yg di masuk dalam kotak biar senang nak bwk






ni plak anak2 puyuh yang dah di masukkan...kecik gila.....ni yang 8 hari punya...klau baru lahir x tau lah kecik mane....tp smu ye nmpk comel je = )










gmbr x bnyk sngt lah time 2 ambik ye ckit2 je, sbb dah nak smbhyg jumaat.ok lah nanti aku tunjuk lak puyuh ye yg besar....

No comments:

Post a Comment