Islamic Widget

Monday, September 19, 2011

warga baru...

assalamualaikum......dapat gak nak up date blog ni.kali ni aku nak cte ah ckit sal warga baru yang tak berapae baru gak lah datang.huhu bkan lah dapat adik baru ke pe tapi warga baru yang datang ke reban belakang umah aku...iaitu ITIK TELUR.

pada mula ye x rancang pun nak bele itik ni. tp pada satu petang de lah seowrng indon offer untuk beli itik telur yang dah besar gan harga murah sekor rm7. Itik-itik 2 die dapat daripada seowrng penternak yang nak benti dah ternak itik sebab die pun dah x jge sngt dah.jd aku gan ayah aku pun pakat gan abah untuk beli 10 ekor untuk saje2 je wat main-main.sekurang-kurang ye telur ye leh wat makan.

setelah menempah itik ye maka bertungkus lumus lah aku gan adik aku ijat untuk wat kandang untuk itik2 tersebut...ni de lah ckit gambar2 yang aku ambik ari 2....


ni lah kandang yang baru d buat 2...ciap dalam mase 2 hari...







pintu masuk ke dalam kandang...SELAMAT DATANG...hehe..=)







ni kolam yang di ciapkan dalam mase sejam lebih je...just gali dalam 1 kaki,mampatkan,terus alas gne tikar getah...huhu...simple tp berkesan...






haa....ni lah iti2 2...smu sekali genap 10 ekor.....k lah smpai sini je...nanti aku update lg.....

No comments:

Post a Comment